آلمان: پناه‌جویان غیرقانونی افغان را اخراج نمی‌کنیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه‌ی آلمان با رد پیشنهاد اخراج پناه‌جویان غیرقانونی افغان و سوری گفت که با حکومت اختناق‌آور فعلی، افغانستان دوباره به عصر حجر برگشته است. زنان در خانه محبوس هستند، شکنجه و آزار و اذیت دستور هر روز آنان است.

خانم بربوک اخراج پناه‌جویان غیرقانونی یا قبول نشده به افغانستان و سوریه را رد کرد.

او گفت که افغان‌ها به ویژه زنان تحت حاکمیت حکومت فعلی از شکنجه، آزار و اذیت شدیدا رنج می‌برند، این یک دلیل موجه برای عدم اخراج آن‌ها است.

وی تاکید کرد: «با حکومت اختناق آور فعلی، افغانستان دوباره به عصر حجر برگشته است. زنان در خانه محبوس هستند، شکنجه و آزار و اذیت دستور هر روز است. بنابراین ما آن‌ها [افغان‌ها] را نظر به دلایل موجه به افغانستان اخراج نمی کنیم.»

همچنین او در مورد سوریه گفت که در آن کشور نیز «اسد دیکتاتور و بی‌رحم» به حکومت‌داری اش ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه‌ی آلمان در بخشی از صحبت‌هایش از نجات بقیه کارمندان محلی به ویژه در معرض خطر از افغانستان خبر داده است.

خانم بربوک افزوده است: «ما در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر را از سلطه حکومت سرپرست نجات و به جای امن انتقال دادیم که بیشتر آنها کارمندان محلی، اما همچنین خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر، زنان و دختران که تحت آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، می باشند.»

او در ادامه گفت که اما بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هنوز در افغانستان گیر مانده‌اند، زیرا حکومت سرپرست برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشورشان پاسپورت صادر نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: «ما در تلاش هستیم تا بتوانیم در اسرع وقت از افراد بسیار آسیب‌پذیر محافظت کنیم، البته تحت بالاترین معیار‌های امنیتی، که در حال حاضر دوباره در حال تقویت آن هستیم.»

در حالی وزیر خارجه‌ی آلمان از انتقال کارمندان محلی اش خبر می‌دهد که هفته گذشته مقامات حکومت سرپرست از نهادهای بین‌المللی و کشور خواسته بود که نخبگان و متخصصان را به بیرون از افغانستان انتقال ندهند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -