یونیسف از درمان ۱۴۰ هزار کودک افغانِ مبتلا به سوءتغذی شدید خبر داد

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۴۰ هزار کودک مبتلا به «سوءتغذیه شدید حاد» را درمان کرده است.

یونیسف امروز (چهارشنبه، ۱۰ جوزا) در توییتی نوشته است که کودکان درمان‌شده همه زیر سن پنج سال بودند.

این سازمان تاکید کرده است که به همکاری سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا  (USAID)، برنامه حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، نهاد توسعه کانادا، بانک انکشافی اسلامی و صندوق بشردوستانه افغانستان، کودکان مبتلا به سوءتغذیه را درمان می‌کند.

یونیسف در مورد این‌که، این کودکان در کدام ولایت درمان شده اند، جزییات ارائه نکرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد پیش از این درباره‌ی افزایش سوءتغذیه کودکان در افغانستان هشدار بوده و خواستار توجه کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده در این زمینه شده بود.

در حالی یونیسف از درمان ۱۴۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید حاد خبر می‌دهد که در تازه‌ترین مورد داکتران بدون مرکز اعلام کرده است که در چهار ماه اول سال جاری میلادی، شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در ولایت هرات نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی، در سال جاری میلادی ۸۷۵ هزار کودک در افغانستان با سوءتغذیه روبه‌رو اند.

باید گفت که با سلطه‌ی حکومت فعلی بر افغانستان، این کشور در بحران عمیق بشری فرو رفته است. بساط فقر و گرسنگی گسترده‌تر شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور را ترک کرده‌اند. همچنین داکتران متخصص زنان و کودکان نیز به کشورهای مختلف پناهنده شده اند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -