یک زن بریتانیایی برای دیدار شوهر زندانی‌اش به افغانستان می‌آید

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

همسر کیلی کورن‌ول، یک شهروند بریتانیایی به رسانه‌ها گفته است که می‌خواهد برای دیدار شوهرش که در زندان حکومت سرپرست در کابل به سر می‌برد، به افغانستان سفر کند.

کوین کورن‌ول یک داکتر بریتانیایی است که در ماه دلو سال گذشته از سوی نیروهای حکومت سرپرست بازداشت شده است.

خانم وی به روزنامه کریس پست، گفته است که وضعیت صحی شوهرش خوب نیست.

وی تاکید کرده است: «من فکر می‌کنم ممکن است مجبور باشم به کابل سفر کنم تا شاید برای آخرین بار شوهرم را ببینم، زیرا ممکن است او در زندان حکومت سرپرست بمیرد.»

کوین کورن‌ول، ۵۳ ساله، یک داکتر است.

همسرش علاوه کرده است که وی از مشکل گرده رنج می‌برد و نیاز به مراقبت صحی دارد.

براساس گفته‌های خانم او، این داکتر بریتانیایی از زمان بازداشت تنها یکبار با خانواده‌اش به صورت کوتاه تلفنی صحبت کرده است.

این در حالی است که حکومت افغانستان سه شهروند بریتانیایی را در بازداشت خود دارد و تا هنوز مشخص نکرده است که آن‌ها را به چه اتهامی دستگیر کرده است.

اسکای‌نیوز گزارش داده است که این سه مرد بریتانیایی شامل مایلز راتلج ۲۳ ساله که به‌نام «گردشگر خطرناک» شناخته می‌شود، کوین کورن‌ول، داکتر یک موسسه خیریه و یک فرد ناشناس دیگر می‌شود که در کابل مدیریت یک هتل را برعهده دارد.

این رسانه نوشته است که گمان می‌رود این سه نفر از ماه جنوری به این‌طرف به‌گونه‌ی جداگانه توسط نیروهای حکومت سرپرست بازداشت شده‌اند.

با این وجود وزارت خارجه‌ی بریتانیا بارها به شهروندان‌اش توصیه می‌کند که از هرگونه سفر به افغانستان با توجه به خطرات امنیتی موجود، از جمله احتمال بازداشت توسط مقامات حکومت افغانستان، خودداری کنند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -