انستیتوت صلح آمریکا: سازمان ملل جز تکرار محکومیت‌ها، واکنش جدی‌تر در قبال حکومت افغانستان نداشته است

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

انستیتوت صلح آمریکا به رویکرد سازمان ملل متحد در قبال محدودیت‌های حکومت سرپرست علیه زنان و دختران افغان واکنش نشان داده و گفته است که این سازمان تا کنون جز تکرار محکومیت‌ها، واکنش جدی‌تر در برابر حکومت فعلی نداشته است.

این نهاد با نشر گزارشی رویکرد جامعه‌ی جهانی در قبال محدودیت‌های حکومت سرپرست علیه زنان و دختران در افغانستان را بررسی کرده است.

در گزارش آمده است که پاسخ‌ها به محدودیت‌های حکومت افغانستان نباید واکنشی، بلکه استراتژیک باشد و جامعه‌ی بین‌المللی در برخورد با حکومتی که به رفاه مادی مردم خود اهمیت نمی‌دهد، اصول و رویکردهای معقولی را دنبال کند.

این نهاد با انتقاد شدید از عملکرد سازمان‌ ملل گفته است که با وجود محدودیت‌های شدید حکومت سرپرست علیه کارکنان زن این سازمان، نه‌ تنها که هیچ برنامه‌ای برای توقف روند کمک‌رسانی وجود ندارد، برنامه‌ای هم در مورد خروج آژانس‌های سازمان ملل از افغانستان در کار نیست.

انستیتوت صلح آمریکا علاوه کرد که رویکرد جهان در قسمت به‌ رسمیت‌ شناختن حکومت فعلی باید یکپارچه باشد.

در ادامه‌ی گزارش آمده است که جهان باید از منافع حاصل از کمک‌ها برای حکومت افغانستان نیز آگاه باشد و اقدامات مشخصی را برای محدود کردن آن انجام دهد.

همچنین این نهاد انحراف بودجه از سوی هبت‌الله آخوندزاده و افزایش فشار در جمع‌آوری عواید بر مردم را به اقتصاد افغانستان‌ مخرب توصیف کرده است.

این نهاد تاکید کرده است که حکومت سرپرست به‌عنوان حاکمان فعلی افغانستان نمی‌توانند از بار مسوولیت‌ها در قبال وخامت اوضاع اقتصادی، فقر و‌ گرسنگی مردم فرار کنند.

انستیتوت صلح آمریکا در حالی این انتقاد را مطرح می‌کند که پس از محدودیت‌های شدید بر زنان و دختران به‌ویژه کارمندان زن سازمان ملل، این سازمان به فعالیتش در افغانستان ادامه داده است.

در کنار این محدودیت‌ها، بیش از ۶۰۰ روز است که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

همچنین وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -