آغاز دور سوم کمپاین واکسن پولیو در هرات؛ بیش از ۲۷۰ هزار کودک واکسن دریافت می‌کنند

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

مسوولان در ریاست صحت عامه‌ی ولایت هرات از آغاز دور سوم کمپاین واکسن پولیو به منظور محو این بیماری در این ولایت خبر می‌دهند.

محمد آصف کبیر، معاون صحت عامه‌ی هرات امروز (یک‌شنبه، ۲۴ ثور) در صحبت با رسانه گوهرشاد گفت که در این کمپاین چهار روزه قرار است ۲۷۸ هزار و ۴۰۰ کودک زیر پنج سال واکسن پولیو یا فلج اطفال را دریافت کنند.

آقای کبیر تاکید کرد که کمپاین واکسن پولیو توسط تیم آموزش‌دیده‌ی صحی به صورت خانه به خانه صورت خواهد گرفت.

وی افزوده است که این کارزار پشتیبانی‌کننده است و در آن، کودکان در شهر هرات، ولسوالی شیندند و بی‌جاشدگان داخلی در اردوگاه‌های مسلخ، واکسن دریافت خواهند کرد.

او تطبیق این دوره‌ها را جهت ریشه‌کن کردن بیماری فلج اطفال مهم عنوان کرده است.

معاون صحت عامه‌ی ولایت هرات ثبت یک واقعه‌ی مثبت پولیو در ولایت ننگرهار را زنگ خطر برای تمامی اطفال زیر پنج سال در کشور عنوان کرد.

از سویی‌هم، عبدالوحید رحمانی، مسوول برنامه واکسیناسیون حوزه غرب کشور نیز گفت که دور سوم کمپاین واکسن پولیو در سطح شهر هرات و ولسوالی‌های شیندند و انجیل این ولایت تطبیق خواهد شد.

آقای رحمانی، با اشاره به ثبت اولین واقعه مثبت مرض پولیو در ولایت ننگرهار گفت که کودکان هنوز در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

همچنین آقای کبیر تاکید کرد که ارگان‌های مختلف دولتی ولایت هرات نیز برای تطبیق واکسیناسیون در این ولایت اعلان همکاری کردند.

در حالی کمپاین چهار روزه واکسن پولیو در ولایت هرات آغاز گردیده است که وزارت صحت عامه کشور روز گذشته (شنبه، ۲۳ ثور)، از ثبت نخستین واقعه مثبت مرض پولیو یا فلج اطفال در ولسوالی «بتی کوت» ولایت ننگرهار در شرق کشور خبر داد.

این وزارت اعلام کرده است که این اولین مورد ثبت شده در سال جاری میلادی می‌باشد.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی اند که تا اکنون موفق به محو کامل پولیو نشده‌اند.

کارزار تطبیق واکسن طی سال‌های گذشته به‌‌دلیل جنگ و درگیری در برخی از ولایت‌ها تطبیق نمی‌شد.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -