برای بیش از ۳۵۰۰ خانواده نیازمند در بادغیس و میدان‌وردک کمک‌های نقدی و غذایی توزیع شد

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان حکومت سرپرست در ولایت بادغیس و میدان‌وردک می‌گویند که موسسات کمک‌رسان بین‌المللی به سه هزار و ۵۶۶ خانواده نیازمند کمک‌های غذایی و نقدی در این ولایات توزیع کرده است.

ریاست احیا و انکشاف دهات در ولایت بادغیس گفته که موسسه ورلدویژن (World Vision) به دو هزار و ۶۶۶ خانواده نیازمند در ولسوالی «تگاب‌عالم» این ولایت کمک‌های غذایی توزیع کرده است.

در ادامه آمده است که این کمک‌ها شامل ۵۰ کیلوگرام آرد، ۵ لیتر روغن، ۶ کیلو دال نخود و مواد مغذی برای کودکان بوده است.

موسسه ورلد ویژن از نهادهای امدادرسان بین‌المللی است که پیش از این نیز به خانواده‌های نیازمند در بادغیس مواد خوراکی و پول نقد کمک کرده است.

حدود ۱۰ روز پیش نیز این موسسه به بیش از شش‌صد خانواده در بادغیس پول نقد کمک کرده بود.

همچنین ریاست زراعت و مالداری ولایت میدان‌وردک امروز (شنبه، ۲۳ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که کمک‌های نقدی به ۹۰۰ خانواده‌‌ی نیازمند در ولسوالی‌های جلریز، حصه‌ اول، بهسود و دایمیرداد این ولایت توزیع شده است.

این اداره می‌گوید که برای هر خانواده مبلغ شش هزار و ۱۷۰ افغانی کمک نقدی توزیع شده و مقدار مجموعی این کمک‌ها پنج میلیون و ۶ صد و ۷۸ هزار افغانی گفته شده است.

در خبرنامه آمده است که این کمک‌ها از سوی ریاست زراعت و زیر نظارت دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد توزیع شده است.

مستفید‌شد‌گان با استقبال از این کمک سازمان ملل متحد می‌گویند که این کمک‌ها می‌تواند در کوتاه مدت مشکل آنان را حل کند. آنان خواستار فراهم شدن زمینه‌ کار شدند.

سازمان ملل متحد از بروز فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده و گفته است که کمک‌های انسان‌دوستانه در حال حاضر تنها راه جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور است.

با این وجود اوچا یا دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه نیز در توییتی هشدار داده بود که بودجه این سازمان برای عملیات بشردوستانه در افغانستان در حال اتمام است.

این نهاد خواستار بودجه‌ی کافی و به‌موقع برای عملیات بشردوستانه در افغانستان شده است.

اوچا تاکید کرد: «با بودجه‌ی کافی، شرکای بشردوستانه می‌توانند گرسنگی در مقیاس بزرگ را کاهش دهند، از شیوع بیماری جلوگیری کنند و احتمال مرگ زنان را در هنگام زایمان کاهش دهند.»

پیش از این اوچا نیز گفته بود که در حال حاضر ۲۸.۳ میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

همچنین اوچا گفته بود که از مقدار ۴.۶ میلیارد دلاری که برای رسیدگی به نیازهای انسانی در سال ۲۰۲۳ در افغانستان لازم است، تاکنون فقط پنج درصد آن تامین شده است.

سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۰-۶-۱۴۰۳ -