افغانستان چهارمین کشور در معرض خطر بحران‌های بشری و بلایای طبیعی است

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

اتحادیه اروپا اعلام کرد که افغانستان چهارمین کشور در معرض خطر از لحاظ بحران‌های بشری و بلایای طبیعی است که این اتحادیه در خط مقدم حمایت از مردم این کشور قرار دارد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۱۷ ثور) در رشته توییتی نوشته است که انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی آسیب بیشتری بر زندگی مردم افغانستان وارد کند.

این اتحادیه تاکید کرده است که برای حمایت از مردم افغانستان و یافتن راهکارهای مبارزه با تغییر اقلیم و کاهش اثرات آن در خط مقدم قرار دارد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در مورد دیگر کشورهای در معرض خطر بحران‌های بشری و بلایای طبیعی قرار دارند، جزییایتی نداده است.

این در حالی است که چند روز قبل کمیته بین‌المللی نجات نیز اعلام کرده بود که افغانستان با ورود به سومین سال خشک‌سالی، با پشت‌سر گذاشتن زمستان مرگبار همراه با سرمای شدید و سیل در بسیاری از مناطق کشور، در جمع ده کشوری قرار گرفته که بدترین آسیب را از تغییرات اقلیمی متحمل شده است.

همچنین سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل نیز در گزارشی درباره‌ی بحران‌های غذایی، گفته است که افغانستان در جمع هفت کشوری است که شهروندان آن با فقر و گرسنگی حاد مواجه هستند.

این سازمان گفته بود که برای چهارمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲، تعداد افرادی که دچار ناامنی غذایی حاد بودند و نیاز به کمک فوری غذایی، تغذیه و معیشت داشتند، افزایش یافته است.

براساس معلومات سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، حدود ۲۵۸ میلیون نفر در ۵۸ کشور و منطقه در سال ۲۰۲۲ با ناامنی غذایی حاد مواجه بود، در حالی‌که این رقم در سال ۲۰۲۱ در ۵۳ کشور و منطقه، ۱۹۳ میلیون نفر بوده است.

این سازمان جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، نایجریا، افغانستان، یمن، میانمار، سوریه، سودان، اوکراین و پاکستان را ۱۰ کشور گرسنه جهان معرفی می‌کند و می‌افزاید که در ۳۲ کشوری که معلومات در دسترس آن‌ها بوده، حدود ۳۵ میلیون کودک زیر پنج سال در سال گذشته میلادی از «سوءتغذیه حاد» رنج می‌بردند.

قابل ذکر است که پس از تسلط حکومت فعلی بر افغانستان، میزان فقر و بیکاری نیز در کشور افزایش یافته است.

درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و بیشتر به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -