سقوط سقف یک خانه در ننگرهار؛ چهار عضو یک خانواده به شمول سه کودک جان باختند

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

منابع محلی از ولایت ننگرهار می‌گویند که در نتیجه‌ی سقوط سقف یک خانه بر اثر سیل و باران‌های شدید در ولسوالی کامه این ولایت، چهار عضو یک خانواده به‌شمول سه کودک جان باختند.

منبع به رسانه گوهرشاد گفت که بارندگی و سیلاب شدید، شب گذشته (جمعه، ۱۵ ثور) در شماری از ولسوالی‌های ننگرهار به ویژه ولسوالی کامه تلفات و خسارات برجای گذاشته است.

منبع می‌افزاید که حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (شنبه، ۱۶ ثور) در اثر باران و سیلاب شدید سقف یک خانه در قریه‌ی میزاخیل ولسوالی کامه فروریخته است که چهار عضو یک خانواده جان باخته است.

به گفته‌ی منبع، در نتیجه این رویداد یک زن همراه با کودکان به شمول دو دختر و یک پسر جان باخته‌اند.

او علاوه کرد که یک پسر این خانواده نیز مفقود می‎‌باشد.

این منبع در ادامه تاکید کرده است که سیلاب و باران شدید در روستاهای دیگر ولسوالی کامه خسارات سنگین مالی نیز در پی داشته و باعث تخریب حاصلات زراعتی نیز شده است.

با این وجود مسوولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که بر اثر بارندگی و سیلاب شب گذشته در کامه، خسارات جانی و مالی به کشاورزان وارد شده است.

آنان علاوه کردند که میزان خسارات تا اکنون روشن نیست.

قابل ذکر است که ولایات لغمان، ننگرهار و کنر از جمله ولایاتی هستند که در این اواخر حوادث مشابه زیادی از آن گزارش شده است.

پیش از این اوچا یا دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه نیز گفته بود که با آغاز فصل بهار، باران‌های شدید و جاری‌شدن سیلاب بیش از هزار خانواده را در افغانستان متأثر کرده است.

این سازمان تاکید کرد که نهادهای کمک‌رسان در حال ارزیابی تاثیرات و ارائه‌ی کمک‌ها در صورت نیاز اند.

این نهاد افزود، بودجه‌ی محدود، توانایی نهادهای کمکی را محدود کرده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -