دانشگاه‌های بسته؛ معارف ننگرهار برای دختران فرم امتحان کانکور توزیع می‌کند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان محلی در ریاست معارف ولایت ننگرهار می‌گویند که روند توزیع فورم‌های امتحان کانکور برای فارغان دختر و پسر سال ۱۴۰۱ در این ولایت آغاز شده است.

فرهاداحمد ستانکزی، سخنگوی ریاست معارف ننگرهار امروز (یک‌شنبه، ۱۰ حمل) به رسانه گوهرشاد گفت که دختران نیز می‌توانند فورم اشتراک در آزمون کانکور را به دست آورند.

آقای ستانکزی تاکید کرد: «آن خواهران ما که در مناطق  گرم ننگرهار حضور دارند و امتحان صنف دوازدهم خود را سپری کرده‌اند و بنا بر مشکلاتی از آزمون کانکور محروم مانده‌اند، آن‌ها به مکتب‌های مربوطه‌شان مراجعه کردند، فورم‌های آزمون کانکور را به دست آوردند.»

وی افزود که دختران این ولایت از روند توزیع فورم کانکور به گرمی استقبال کرده اند. اما او در مورد آمار دختران دریافت کننده فورم اشتراک در امتحان کانکور معلوماتی ارائه نکرد.

با این حال، شماری از فارغان صنف دوازدهم از روند توزیع فورم کانکور برای دختران استقبال می‌کنند.

شماری از دانش‌‌آموزان از حکومت سرپرست می‌خواهند که دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز کند.

زرمینه، یک‌تن از فارغان صنف دوازدهم می‌گوید که با توزیع فورم اشتراک در امتحان کانکور، دوباره به بازگشایی دانشگاه‌ها امیدوار شده است.

زرمینه تاکید کرد که تمام دختران افغان می‌خواهند، دوباره به مکاتب و دانشگاه‌ها بازگردند و روند طبیعی آموزش‌شان را ادامه دهند.

با این وجود بیش از ۵۹۰  روز است که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

همچنین وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است. زنان و دختران اجازه‌ی کار در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی را نیز ندارند.

در آخرین مورد وزارت معارف حکومت سرپرست فعالیت تمامی مؤسسات آموزشی در ولایت‌های قندهار و هلمند را «تا امر ثانی» به حالت تعلیق درآورده است.

این وزارت گفته است که تا زمان تعیین هیأت و تحقیق در مورد پروژه‌های مؤسسات آموزشی و حل اختلافات در سطح محلی، فعالیت این مؤسسات به حالت تعلیق درآمده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -