پاکستان: افغان‌هایی که به دلیل مشکلات اقامتی زندانی شده‌اند را آزاد می‌کنیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

وزارت امور خارجه‌ی حکومت سرپرست اعلام کرده که پاکستان وعده داده است تا تمام زندانیان افغانستانی را که به دلیل مشکلات اقامتی در زندان‌های آن کشور به سرمی‌بردند، تا عید سعید فطر آزاد ‌کند.

این وزارت گفته است که این تعهد را بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه‌ی پاکستان در پی در‌خواست امیرخان متقی، وزیرخارجه‌ی حکومت سرپرست در یک صحبت تلفنی داده است.

این وزارت تاکید کرده که در این تماس تلفنی دو طرف روی گسترش روابط دیپلوماتیک نیز توافق کردند.

این در حالی است که طی دو سال گذشته پولیس پاکستان صدها شهروند افغانستانی را به دلیل نداشتن «اسناد قانونی» برای ورود یا اقامت، بازداشت کرده و آن‌ها پس از گذراندن ماه‌ها در زندان، به افغانستان برگردانده شدند. اما ده‌ها شهروند افغانستانی دیگر به شمول زنان و کودکان تا اکنون در پاکستان زندانی هستند.

براساس معلومات ارائه شده، بیش از صد زندانی افغان در زندان‌های کراچی و سند باقی مانده که پرونده‌های ۵۰ در صد آن‌ها طی مراحل نشده است.

دولت پاکستان همواره به بازداشت غیرقانونی مهاجران افغان و برخورد خشونت‌آمیز با آنان متهم شده است. این موضوع با واکنش تند نهادهای حقوق بشری و نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل مواجه شده است.

همچنین چندی پیش سفارت افغانستان در اسلام‌آباد گفته بود که مصارف انتقال مهاجرین را حکومت سرپرست می‌پردازد.

آمار کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر افغان به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر غیرقانونی افغان نیز در این کشور به سر می‌برند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -