دانشگاه‌های بسته؛ معارف هرات برای دختران فرم امتحان کانکور توزیع می‌کند

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

منابع محلی از ولایت هرات می‌گویند که فارغین اناث صنف دوازدهم سال ۱۴۰۱، می‌توانند با اخذ فرم در امتحان کانکور پیش‌رو شرکت کنند.

منبع از ریاست معارف ولایت هرات امروز (دوشنبه، ۲۸ حمل) به رسانه گوهرشاد گفت که براساس تصمیم وزارت معارف کشور دختران فارغ صنف ۱۲، می‌توانند در امتحان کانکور امسال شرکت کنند.

منبع گفت که دانش‌آموزان دختر می‌توانند فرم‌های شمولیت امتحان کانکور را از مکاتب خویش دریافت کنند.

همچنین ریاست معارف هرات با نشر خبرنامه‌ای به مکاتب هدایت داده است که برای دانش‌آموزان دختر فرم شمولیت در امتحان کانکور را توزیع کنند.

در حالی معارف هرات دستور توزیع فرم شمولیت کانکو را می‌دهد که چندی پیش نیز این ریاست خواستار توزیع فرم شده بود، اما پس از چند روز به دلایل نامعلوم این روند را متوقف کرد.

با این وجود بیش از ۵۷۰ روز است که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده‌ است.

همچنین وزارت تحصیلات عالی حکومت فعلی، زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بازداشته است. زنان و دختران اجازه‌ی کار در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی را نیز ندارند.

در آخرین مورد وزارت معارف حکومت سرپرست فعالیت تمامی مؤسسات آموزشی در ولایت‌های قندهار و هلمند را «تا امر ثانی» به حالت تعلیق درآورده است.

این وزارت گفته است که تا زمان تعیین هیأت و تحقیق در مورد پروژه‌های مؤسسات آموزشی و حل اختلافات در سطح محلی، فعالیت این مؤسسات به حالت تعلیق درآمده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -