وزارت تحصیلات: معاشات اعضای کادر علمی دانشگاه‌های دولتی را افزایش دادیم

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست اعلام کرده است که پس از تلاش‌های زیاد معاشات اعضای کادر علمی دانشگاه‌های دولتی افزایش یافته است.

این وزارت امروز (دوشنبه، ۲۱ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که افزایش امتیازات اعضای کادر علمی از سوی ریاست‌الوزرای حکومت فعلی منظور شده است.

در اعلامیه تاکید شده است که براساس تصمیم وزارت تحصیلات عالی، معاش رتبه علمی پوهاند از ۳۹ هزار افغانی به ۶۰ هزار افغانی، پوهنوال از ۳۳ هزار به ۴۵ هزار افغانی، پوهندوی از ۲۷ هزار به ۳۸ هزار افغانی افزایش یافته است.

همچنان معاش رتبه علمی پوهنمل از ۲۱ هزار به ۳۰ هزار افغانی، پوهنیار از ۱۸ هزار به ۲۵ هزار افغانی و معاش رتبه علمی پوهنیار (نامزد پوهنیار) از ۱۳ هزار و ۵۰۰ به ۲۰ هزار افغانی افزایش یافته است.

در ادامه آمده است که امتیازات یاد شده تنها در بخش رتبه علمی بوده و اعضای کادر علمی همچنان می‌توانند معاشات بست‌های‌شان را مانند گذشته دریافت کنند.

وزارت تحصیلات عالی حکومت افغانستان گفته است که طرح افزایش معاشات رتبه‌های علمی از اول حمل سال ۱۴۰۲ قابل اجرا است.

این در حالی است که با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان شمار زیادی از اعضای کادر علمی دانشگاه‌های دولتی مهاجر شدند و استادان زن نیز از کار منع شدند.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که دانشگاه‌های دولتی در حال حاضر با کمبود شدید کادر علمی و استادان مسلکی مواجه هستند.

با این حال، مسوولان در اتحادیه‌ی دانشگاه‌ها و نهادهای تحصیلات عالی خصوصی افغانستان چند وقت پیش در صحبت با رسانه گوهرشاد گفته بودند که به علت مشکلات اقتصادی، محدودیت و نبود دانشجو، بیش از ۳۵ دانشگاه‌ خصوصی فعالیت‌های شان را متوقف می‌سازند.

این اتحادیه گفته بود که بسیاری از این دانشگاه‌ها به دلیل نبود دانشجویان جدید با مشکل مالی روبه‌رو شده‌ اند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -