برنامه‌ی جهانی غذا از کمک پنج میلیون دالری جاپان برای افغانستان خبر داد

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

همزمان با نگرانی شماری از سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسان در افغانستان درباره‌ی کمبود بودجه، کشور جاپان اعلام کرده است که پنج میلیون دالر را به برنامه‌‌ی جهانی غذا (WFP) کمک کرده است.

برنامه‌ی جهانی غذا از این کمک جاپان استقبال کرده و در توییتی نوشته است که این بودجه‌ی اخیر در زمانی اهدا شده که کمک‌های نجات به چهار میلیون نفر در افغانستان به‌دلیل کاهش بودجه در مارچ کاهش یافته است.

این سازمان هشدار داده است که در صورت عدم دریافت بودجه‌ی جدید، ۹ میلیون نفر در افغانستان در ماه اپریل بدون کمک غذایی خواهند ماند.

از سویی هم، تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان در کابل می‌گوید که کشورش در سال‌های گذشته حامی مستمر و قوی مردم افغانستان و برنامه‌‌ی جهانی غذا بوده است.

آقای اوکادا می‌افزاید که جاپان کمک‌های غذایی را یکی از راه‌های اصلی برای دستیابی به توسعه پایدار و امنیت انسانی می‌داند.

برنامه‌ی جهانی غذا از کمک جاپان سپاسگزاری کرده و تاکید کرده است که کمک‌های غذایی؛ آخرین راه نجات برای میلیون‌ها «افغان» در کشوری است که در معرض بالاترین خطر قحطی در ربع قرن قرار دارد.

در ادامه آمده است: «گرسنگی فاجعه‌بار درهای افغانستان را می‌زند و اگر حمایت‌های بشردوستانه پایدار نباشد، صدها هزار افغان دیگر برای زنده‌ماندن به کمک نیاز خواهند داشت.»

در عین حال، اوچا یا دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه روز گذشته در توییتی نوشته بود که کم‌تر از پنج درصد درخواست مالی این سازمان برای کمک‌رسانی در سال ۲۰۲۳ در افغانستان تامین شده است.

به گفته‌ی دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه، بحران افغانستان بزرگ‌ترین و جدی‌ترین بحران بشری در جهان است، عملیات بشردوستانه در این کشور کم‌ترین کمک مالی را دارد.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -