دادگاهی در آمریکا پذیزش فرزندخواندگی یک کودک یتیم افغان را رد کرد

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده اند که قاضی دادگاهی در ایالت ویرجینیای آمریکا با گذشت بیش از یک سال از انتقال یک کودک بی‌سرپرست افغان و نگهداری‌اش از سوی یک نیروی دریایی این کشور، درخواست فرزندخواندگی او را باطل اعلام کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که دادگاه پرونده‌ی فرزندخواند‌گی این کودک یتیم افغان را روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته برگزار کرده بود.

در گزارش آمده است که این کودک اکنون چهار ساله است و اعضای خانواده خود را در سال ۲۰۱۹ در حمله نیروهای خارجی بر نیروهای حکومت فعلی در روستایی در افغانستان از دست داده بود.

آسوشیتدپرس در گزارشش نوشته که به رغم صدور این حکم، سرنوشت نهایی این کودک مشخص نیست.

این کودک پس از این رویداد در حالت زخمی به شفاخانه منتقل شد و پنج ماه پس از درمان در نتیجه‌ی تلاش‌های دولت پیشین افغانستان و کمیته‌ی صلیب‌ سرخ مشخص شد که خویشاوندان دیگر این کودک زنده هستند.

در حال حاضر، این کودک یتیم افغان براساس یک حکم سرپرستی موقت قبل از صدور حکم فرزندخواندگی، نزد جاشوا ماست، نظامی امریکایی و همسرش استفانی به سر می‌برد.

با این حال، این زوج آمریکایی باید دادگاه را به خاطر به دست‌آوردن فرزندخواندگی دایمی این کودک، قانع کند.

جاشوا ماست، عضو نیروی دریایی آمریکا، پس از اطلاع از بستری بودن این کودک مصمم شد تا با همسرش استفانی او را به فرزندی بگیرند و حین خروج امریکا در ۲۰۲۱ از افغانستان این کودک با پدر و مادر آمریکایی‌اش به این کشور منتقل شد.

جاشوا در دادگاه اتهام بسته‌گان این کودک مبنی‌ بر ربودن او را تکذیب کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس در ماه میزان سال جاری، ادعا شده بود که پدر کودک یک “تروریست” بوده و هنگامی که از عملیات نیروهای آمریکا خبر می‌شود، جلیقه انتحاری‌اش را انفجار می‌دهد و به شمول خودش، پنج کودک خود را می‌کشد.

گفته شده که همسر او نیز در جریان این عملیات، با شلیک نیروهای آمریکایی جان باخته است.

با این حال، دادگاه ویرجینیا در اقدام نادر درخواست فرزندخواندگی این زوج آمریکایی از این یتیم جنگ در افغانستان را رد کرده است.

قرار است جلسه بعدی این دادگاه در ماه جون برگزار شود.

این در حالی است که وزارت خارجه‌ی حکومت فعلی نیز در اول ماه عقرب، پس از نشر گزارش آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای گفته بود: «از ربوده شدن یک کودک افغان توسط یک نظامی آمریکایی» در ایالت ویرجینیای امریکا نگران استیم و این موضوع را به طور جدی با مسوولان آمریکایی پیگیری می‌کنیم.»

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -