سازمان جهانی صحت: در زمستان گذشته بیش از ۴.۳ میلیون واقعه‌ بیماری شدید تنفسی در افغانستان ثبت شده است

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

سازمان جهانی صحت اعلام کرد که در جریان زمستان سال گذشته در افغانستان، بیش از ۴.۳ میلیون واقعه‌ی بیماری‌های شدید تنفسی ثبت شده است.

این سازمان صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ حمل) با نشر گزارشی در توییترش نوشته است که حدود ۴۵ درصد از بیماران، کودکان زیر پنج سال بوده اند.

در گزارش آمده است که علت اصلی افزایش بیماری‌های تنفسی در افغانستان، سرمای بیش از حد بوده است.

سازمان جهانی صحت در مورد میزان مرگ‌و‌میر افراد و کودکان در جریان این بیماری‌ها چیزی نگفته است، اما در گزارش این سازمان آمده است که کارمندان بخش طبی‌اش در تمام افغانستان مشغول هستند و برای شمار زیادی از بیماران «انتی بیوتیک» تجویز و توزیع کرده اند.

این سازمان تاکید کرده است که طی ماه جاری میلادی از طریق ۸۳۲ مرکز صحی در ۳۰۵ ولسوالی افغانستان برای یک میلیون و ۸۲ هزار و ۶۷۲ تن خدمات بهداشتی بشردوستانه ارائه کرده است.

سازمان جهانی صحت از این ماه، به عنوان ماه پرکار یاد کرده است.

در گزارش آمده است که طی سال ۲۰۲۳ میلادی قرار است برای ۱۵.۶ میلیون تن در سراسر افغانستان به ویژه مناطق دورافتاده و صعب‌العبور خدمات صحی ضروری ارائه کند.

صدها تن در جریان زمستان سال گذشته به دلیل سردی هوا و مشکلات تنفسی جان‌های‌شان را از دست دادند. تا اکنون وزارت صحت عامه در این مورد آمار دقیقی ارائه نکرده است. پیش از این اما وزارت حوادث طبیعی گفته بود که به دلیل سردی هوا بیش از ۱۱۰ تن جان باخته و شماری زیادی مواشی نیز تلف شده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -