نفس راحت پناه‌جویان افغان در بریتانیا؛ هشت هزار تن اسکان دایمی داده می‌شوند

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

حکومت بریتانیا به تازگی اعلام کرده است که هشت هزار پناه‌جوی افغان که صدها تن آنان را کودکان تشکیل می‌دهند از اقامتگاه‌های موقت در هوتل‎ها، به خانه‌های دایمی منتقل خواهند شد.

جانی مرسر، معاون وزارت امور سربازان پیشین بریتانیا به پارلمان این کشور گفته است که این یک وضعیت ناپایدار است و باید تغییر کند.

آقای مرسر تاکید کرد که هوتل‌ها هرگز به حیث راه حل دایمی طراحی نشده نبودند و حکومت وظیفه دارد که به این وضعیت پایان دهد.

وی می‌افزاید که این افراد طی چهار ماه آینده در خانه‌های دایمی اسکان داده خواهند شد.

با تسلط حکومت فعلی بر افغانستان تا اکنون، حدود ۲۴ هزار پناهجوی افغان به بریتانیا رفتند، که هنوز هم در اقامتگاه‌هایی موقت در هوتل‌ها باقی مانده‌اند.

جانی مرسر می‌گوید که نخست وزیر برتیانیا مصمم است، به تعهدات استراتژیک خود در قبال مردم افغانستان عمل کند.

او بیان کرد: «خوشحالم که کار بین‌دولتی را برای ادغام آن‌هایی که قبلا این‌جا هستند، انجام می‌دهیم و به وعده‌های مان به کسانی که با شجاعت در کنار نیروهای بریتانیایی که هنوز وارد نشده‌اند خدمت کرده‌اند، عمل می‌کنیم.»

به گفته‌ی او، حکومت بریتانیا می‌خواهد تا حمایت خود را افزایش دهد و به افغان‌ها کمک کند تا به مسکن‌های مستقل دسترسی پیدا کنند.

آقای مرسر بیان کرد که بربنیاد طرح جدید حکومت این کشور، ۳۵ میلیون پوند برای اسکان پناهندگان افغان اختصاص یافته است تا به مقام‌ها و شوراهای محلی در بریتانیا در یافتن سرپناه برای پناه‌جویان کمک کند.

در همین حال، حزب مخالفان کارگر در بریتانیا به این طرح انتقاد کرده‌اند.

به گفته‌ی این حزب، حکومت بریتانیا در حالی نامه‌ی پایان اقامت در هوتل را به این پناه‌جویان می‌فرستد که هیچ تضمینی برای یافتن منزل مناسب برای آنان وجود ندارد.

سرازیر شدن پناه‌جویان افغانستانی و اوکراینی، به بحران کمبود مسکن در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی دامن زده است.

همچنین سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته (سه‌شنبه، ۸ حمل) در گزارش سالانه جهانی خود گفته بود که اگرچه کشورهای اروپایی پناه‌جویان اوکراینی را پذیرفته‌اند، اما رفتار مشابهی با کسانی که از افغانستان، سوریه و لیبیا فرار می‌کنند، ندارند.

این سازمان تاکید کرد که معیارهای دوگانه در مورد نقض حقوق بشر که در سرتاسر جهان رخ می‌دهد، به مصونیت از مجازات و بی‌ثباتی دامن می‌زند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -