سازمان جهانی غذا: ۹ میلیون افغان از دریافت کمک‌های خوراکی محروم می‌شوند

1 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای (WFP) گفته است که اگر تا چند روز دیگر بودجه دریافت نکنند، ۹ میلیون افغان از دریافت کمک‌های خوراکی محروم می‌شوند.

آقای بیسلی در توییتی نوشته است که میلیون‌ها تن در افغانستان با فقر و گرسنگی روبه‌رو است.

وی تاکید کرد که جهان نمی‌تواند مردم افغانستان را در این بحران بی‌سابقه تنها بگذارد.

او بیان کرد: «اگر تا چند روز دیگر بودجه فوری دریافت نکنند، ۹ میلیون تن در افغانستان از دریافت کمک‌های غذایی محروم خواهند شد.»

همچنین چند روز پیش سازمان جهانی غذا گفته بود که به دلیل کمبود بودجه، این اداره مجبور شده است که توزیع مواد خوراکی را برای چهار میلیون افغان کاهش دهد.

این سازمان تاکید کرد که این اداره نیاز فوری به ۹۳ میلیون دالر دارد تا کمک‌های غذایی را در ماه اپریل سال روان، برای ۱۳ میلیون نفر در افغانستان فراهم کند.

با تسلط دوباره‌ی حکومت سرپرست بر افغانستان، کشور بیش از پیش در بحران اقتصادی و فقر فرو رفت. تعزیرات اقتصادی کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده و خشکسالی‌های پی‌هم نیز به این مشکلات اقتصادی و بحران بشری افزود.

با این وجود شماری از کشورها به شمول سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی گفته اند که پس از وضع محدودیت‌ها علیه زنان در افغانستان، شماری از کشور‌های کمک‌ کننده ممکن است که برنامه‌های کمک‌های بشری‌شان را برای این کشور متوقف کنند.

پیش از این، اوچا یا ‌دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد نیز با نشر گزارشی گفته بود که افغانستان با یک بحران بشردوستانه بی‌سابقه و خطر سقوط سیستم و فاجعه انسانی مواجه است.

بر اساس این گزارش جمعیت افغانستان در سال گذشته میلادی از مرز ۴۳ میلیون نفر گذشته و سالانه ۲.۳ درصد رشد نفوس دارد که بالاترین رقم را در منطقه نشان می‌دهد.

اوچا گفته است که در سال روان میلادی ۲۸.۳ میلیون نفر، دو سوم حصه‌ی جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت، زیرا این کشور سومین سال متوالی خشکسالی و دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه می‌کند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -