وال‌استریت ژورنال: اعضای حکومت افغانستان خلاف فرمان رهبر خود، دختران‌شان را مخفیانه به مکتب می‌فرستند

1 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

وال‌استریت ژورنال گزارش داده که اعضای حکومت سرپرست خلاف فرمان ملاهبت‌الله آخوندزداه، رهبر این حکومت دختران خود را مخفیانه به مکتب می‌فرستند.

در گزارش آمده که برخی از اعضای حکومت فعلی با سرپیچی از فرمان ملا هبت‌الله، مخفیانه دختران خود را به مکاتب زیرزمینی یا برای تحصیل به کشورهایی مثل پاکستان می‌فرستند.

با بسته شدن مکاتب دخترانه، صنف‌های مخفی در افغانستان افزایش یافته است.

در گزارش آمده است که با ممنوعیت آموزش دختران از سوی حکومت سرپرست، مکاتب مخفیانه، در خانه‌ها افزایش یافته است. اگرچه برخی از صنف‌های زیرزمینی پس از افشا، بسته‌ شده‌؛ اما بسیاری از این مکاتب زیرزمینی با وجود محدودیت‌ها به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند.

وال‌استریت ژورنال نوشته است که برخی از مقام‌های حکومت فعلی به دختران خود اجازه داده‌اند که برای ادامه تحصیل در این صنف‌های مخفی شرکت کنند.

بیش از ۵۵۰ روز است که حکومت سرپرست دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده‌اند. همچنین زنان و دختران اجازه رفتن به دانشگاه‌ها و کار در سازمان غیردولتی داخلی و خارجی را نیز ندارند.

در ادامه‌ی گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است که رهبر حکومت افغانستان حتی از درون این حکومت به خاطر منع آموزش دختران تحت فشار شدید قرار دارد.

گزارشگر این روزنامه از یکی از این صنف‌های زیرزمینی در کابل بازدید کرده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -