اوچا: حدود ۸ هزار تن در اثر ابتلا به کووید۱۹ در افغانستان جان باختند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده‌ی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارشش اعلان کرد که از زمان آغاز همه‌گیری کووید۱۹ یا ویروس کرونا در افغانستان تا اکنون هفت  هزار و ۸۸۶ تن جان باخته‌اند.

اوچا امروز (پنج‌شنبه، ۳ حمل) با نشر گزارشی گفته است که آمار جان‌‌باخته‌گان کرونا در افغانستان از زمان شروع هم‌گیری تا تاریخ ۲۸ فبروری سال جاری میلادی می‌باشد.

این سازمان تاکید کرد که از شروع همه‌گیری کرونا در افغانستان تا اواخر ماه فبروری بیش از ۲۰۹ هزار تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی امور بشردوستانه سازمان ملل می‌افزاید که از این میان، ۹۱.۳ درصد بهبود یافته و ۳.۸ درصد جان باخته‌اند.

اوچا نگفته است که از این میان چه تعداد مربوط زنان و کودکان می‌باشد.

عفونت حاد تنفسی و اسهال شدید از علایم اصلی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سراسر افغانستان اعلام شده است.

همچنین یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که از زمان شیوع کرونا در افغانستان برای ۲۸۷ هزار تن خدمات صحی و تغذیه را از طریق تیم‌های سیار ارائه کرده است.

اوچا نیز گفته است که ۱۵۵ بسته صحی از سوی سازمان صحی جهان در ساحات آسیب‌پذیر توزیع شده که انتظار می‌رود تا سه ماه آینده ۵۸ هزار و ۸۵۰ تن از آن‌ها مستفید شوند.

قابل ذکر است که از سه ماه به این طرف، رسید‌گی و مراقبت از مبتلایان به کووید۱۹ در افغانستان متوقف شده و تنها بخش واکسن کووید‌۱۹ در این کشور خدمات ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -