هلال احمر: ۸۰ کودک را جهت تداوی به آلمان می‌فرستیم

2 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

مسوولان در جمعیت هلال‌احمر افغانی می‌گویند، ۸۰ کودک را که سوختگی شدید دارند یا استخوان‌های شان میکروبی است، برای تداوی به آلمان انتقال می‌دهند.

عرفان‌الله شرف‌زوی، سخنگوی دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی در صحبت با رسانه گوهرشاد گفت که این کودکان بین سنین یک تا یازده‌ساله هستند.

به گفته‌ی او، ۹۰ کودکی که شش ماه پیش به منظور تداوی به آلمان منتقل شده بودند، ۵۰ تن‌شان درمان شده، دوباره به کشور انتقال داده می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: «۴۰ کودک بیمار دیگر زیر درمان قرار دارند و ۸۰ کودک دیگر، در همین طیاره برای درمان به آلمان انتقال داده خواهند شد.»

از سویی هم، شماری از خانواده‌ها از این تصمیم نهاد هلال احمر استقبال کرده و از وزارت صحت عامه خواسته اند که زمینه‌ی تداوی بیماران‌شان را در افغانستان نیز فراهم کند.

قابل ذکر است که پروسه‌ی اعزام کودکان دارای سوختگی و شکستگی شدید استخوان در افغانستان از ۳۰ سال به این طرف، ادامه دارد.

آقای شرف‌زوی تاکید کرد که پس از تفاهم با نهاد خیریه‌ی «دهکده‌ی صلح آلمان»، از سال ۱۳۶۸ تا کنون، چهار هزار و ۸۵۴ کودک بیمار را در ۸۸ دوره به آلمان فرستاده اند که پس از درمان، به کشور بازگشته اند.

این در حالی است که هلال احمر افغانی می‌گوید که طی شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰ کودک مبتلا به سوراخ قلب تحت تداوی قرار گرفته که از این میان ۱۸۴ تن آنان درمان و به خانه برگشته اند.

همچنین بربنیاد آمارهای جمعیت هلال احمر افغانی، نزدیک به ۱۱ هزار کودک مبتلا به سوراخ قلب در این نهاد ثبت است و تلاش‌ها برای درمان آن‌ها جریان دارد.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -