محرومیت ۴.۲ میلیون کودک از آموزش در افغانستان؛ ۶۰ درصدشان دختران هستند

2 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که ۴.۲ میلیون کودک در افغانستان از رفتن به مکتب محروم شدند که ۶۰ درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.

یونیسف شب گذشته (جمعه، ۱۸ قوس) با نشر توییتی گفته است که در برخی ولایات به ویژه در ولایت قندهار بیش از ۸۵ درصد دختران از آموزش‌ رسمی محروم‌ اند.

این سازمان تاکید کرد که در سال ۲۰۲۲ میلادی با برگزاری برنامه‌های آموزشی برای ۳۰۰ هزار کودک زمینه‌ی آموزش فراهم کرده است.

در ادامه آمده است که ۵۵ درصد از این کودکان را دختران تشکیل می‌دهند.

یونیسف افزوده است که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های انسانی ناشی از چند دهه جنگ و همچنان فاجعه طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند.

در گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد آمده است که شرایط برای کودکان و خانواده‌های افغان که از توجه جهان بازمانده، هر روز بدتر می‌شود.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که این سازمان در سال ۲۰۲۳ کمک‌هایش را در افغانستان افزایش می‌دهد.

یونیسف تاکید کرد که برای رسیدگی به شرایط بد ۱۹ میلیون نفر به شمول ۱۰ میلیون کودک، درخواست ۱.۶۵ میلیارد دالر را کرده است.

این سازمان بیان کرده که اگر برای افغانستان کمک‌های حیاتی صورت نگیرد، این کشور در آستانه‌ی یک فاجعه قرار خواهد گرفت.

یونیسف روز گذشته نیز گفته بود که ۲۰ هزار صنف جامعه‌محور را در سراسر افغانستان تشکیل داده است که بیشتر از ۶۰۰ هزار کودک در این صنف‌ها آموزش می‌بینند.

در حالی یونیسف این گزارش را نشر می‌کند که از زمان تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم از ادامه‌ی آموزش محروم شده‌اند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -