شلاق زدن در ملاءعام؛ ۹ زن و ۱۸ مرد در پروان شلاق زده شدند

2 سال قبل
زمان مطالعه 1 دقیقه

مسوولان در دادگاه عالی حکومت سرپرست می‌گویند که ۲۷ نفر به شمول ۹ زن را به اتهام‌های مختلف در محضر عام در مرکز ولایت پروان شلاق زدند.

مولوی عبدالرحیم راشد، سخنگوی دادگاه عالی حکومت فعلی به رسانه‌ گوهرشاد گفت که حکم این افراد امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ قوس) بعد از فیصله محاکم مختلف ولایت پروان با حضور مقامات دولتی و مردم اجرا شده است.

او تاکید کرد که ۹ زن و ۱۸ مرد به اتهام لواط، فریب‌کاری، جعل اسناد، شاهدی ناحق، فساد اخلاقی، خرید و فروش تابلت K))، فرار از منزل و راهزنی محکوم به مجازات شدند.

آقای راشد در مورد تعداد شلاق‌ها جزییات ارایه نکرد.

وی تاکید کرد که افراد متهم بدون هیچ گونه جبر و اکراه به جرم‌های‌شان اعتراف کردند.

این در حالی است که امروز یک زن و دو مرد دیگر در ننگرهار نیز شلاق زده شدند.

با این حال در هفته‌ی‌ جاری حکومت سرپرست یک زن و شش مرد را به جرم‌های مختلف در غور نیز شلاق زدند.

همچنان قبل از آن ۹ زن و ۲۴ مرد نیز به اتهام رابطه‌ی پیش از ازدواج، لواط و دزدی در کابل و لوگر توسط محاکم حکومت سرپرست شلاق زده شدند. این عملکرد حکومت افغانستان واکنش‌های تند بین‌المللی را در پی داشت.

سفارت آلمان در افغانستان در تاریخ ۷ قوس با نشر توییتی شلاق زدن زنان و مردان در محضر عام از سوی حکومت افغانستان را شدیداً محکوم کرده و آن را نقض شنیع کرامت انسانی خوانده است. آلمان تاکید کرده بود که حکومت افغانستان مکلف به رعایت حقو‌ق‌ بین‌الدول و کنوانسیون منع شکنجه سازمان ملل متحد می‌باشد.

همچنین حکومت سرپرست روز گذشته در ولایت فراه برای نخستین‌بار پس از بازگشت به قدرت، حکم قصاص را بر یک مرد اجرا کردند. این مرد متهم به قتل بوده و توسط پدر مقتول در حضور سران حکومت و مردم اعدام شده است.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -