حوادث ترافیکی؛ در هشت ماه گذشته ۷۲ زن و ۱۸۲کودک در کشور جان باخته‌اند

2 سال قبل
زمان مطالعه 0 دقیقه

ریاست عمومی ترافیک حکومت سرپرست با نشر گزارشی در مورد حوادث ترافیکی هشت ماه گذشته، می‌گوید که در این مدت بیش از ۷۰۰ تن به شمول ۷۲ زن و ۱۸۲ کودک جان باخته‌اند.

بر بنیاد خبرگزاری باختر، این آمار از سوی ریاست عمومی ترافیک در کابل همزمان با روز جهانی یادبود از قربانیان حوادث ترافیکی منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که در مدت هشت ماه اخیر بیش از ۷۰۰ نفر در پی وقوع حوادث ترافیکی جان باخته و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شدند.

آمارهای این گزارش نشان می‌دهد که در هشت ماه گذشته، بیش از هزار و ۶۰۰ حادثه‌ی ترافیکی در سراسر کشور رخ داده است. در این حوادث ۴۵۳ مرد، ۷۲ زن و ۱۸۲ کودک جان باخته‌اند.

در عین حال، عبدالودود خیرخواه، یکی از مسوولان اداره‌ی ترافیک حکومت سرپرست به رسانه‌ها گفته است که شمار حوادث ترافیکی در جریان هشت ماه اخیر در مقایسه به زمان مشابه در سال گذشته، پنج درصد کاهش یافته است.

طبق آمارهای گزارش شده، در مدت زمان یادشده تنها در کابل حدود ۳۰۰ حادثه‌ی ترافیکی رخ داده است.

آقای خیرخواه می‌گوید که عامل بیشتر حوادث ترافیکی تیزرفتاری رانندگان موترهای مسافربری نوع ۴۰۴، ۵۸۰ و موترهای تیزرفتار بوده است.

در حالی این گزارش از سوی اداره‌ی ترافیک حکومت سرپرست نشر می‌شود که به تازگی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتی نوشته است که سالانه حدود ۱.۳ میلیون نفر در نتیجه‌ی حوادث ترافیکی در سراسر جهان جان می‌دهند و حدود ۵۰ میلیون نفر دیگر زخمی می‌شوند.

اشتراک گذاری
ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه ها
دیدگاهی وجود ندارد!
ناشناس
تاریخ انتشار: ۳۱-۶-۱۴۰۳ -